2014年8月14日星期四

iResearch: 2014Q2 Transaction Volume of E-commerce Market in China Up to 2.8 Trillion Yuan


According to iResearch statistics, 2014Q2 Chinese e-commerce transaction volume was 2.83 trillion yuan, an increase of 19.9%, growth of 7.1 percentage. From the view of market structure, the market share of online shopping continues to grow, accounting for 22.2%.
The first half of 2014, China's online shopping market starts booming, Ali IPO documents was submitted, the Jumei.com was listed on the NYSE on May 16, JD.com was listed on the Nasdaq on May 22. iResearch recently revised the latest earnings report on online shopping and mobile shopping related market size based on the Alibaba IPO public documents, mainly related to recalculate data and industry scale of all listed companies since 2013.
 Market Scale: 2014Q2 China e-commerce market transaction volume was 2.8 trillion yuan, an increase of 19.9%.
IResearch statistics show that from annual data, 2013 China e-commerce market transaction volume is to break 10 trillion, an increase of 24.9%; from quarterly data, the overall transaction volume 2014Q2 Chinese e-commerce market reached 2.83 trillion yuan , an increase of 19.9%, growth of 7.1% growth rate over the last quarter .
IResearch analyzes that in 2014Q2 the world economy continues to slow recovery, gradual improvement in the international environment for SMEs, the Chinese government continues to strengthen fiscal policy and monetary policy efforts to support SMEs. Both domestic and international environment are favorable to the development of e-commerce among Chinese enterprises, thereby promoting the overall market growth of e-commerce.(For more information please visit www.chinainout.com
Market Structure: B2B market share decline, online shopping share grows
IResearch statistics show that in 2013 China e-commerce market segments in the industry structure, the volume of online shopping transactions accounted for 18.9 percent. It is expected that that in 2017 the online shopping market share will exceed 25%; Within the 2014Q2 e-commerce market sub-sectors structure, inter-enterprise e-commerce still dominate the overall proportion of over 70%, among which, SMEs accounted for more than half of B2B e-commerce transactions; online shopping transaction volume accounted for 18.1%, increase from 2013Q2 to 2014Q2 being 22.2%, Online shopping improving significantly.
IResearch analyzes that in 2014Q2, the international situation and the domestic macroeconomic policies are conducive to the current situation of inter-enterprise e-commerce, but overall growth remained steady; in the online shopping market, the enterprises are to improvethe mobile terminal layout to gain rapid development of mobile shopping. Online shopping has become an important force driving market development. China's online shopping market continues the e-commerce selling war over the years, while increasing promotional efforts during the sales promotions, thus promoting the rapid growth of the overall market transaction volume; online travel is affected by seasonal factors, while May 1st Holiday is to promote the steady growth of the online travel market. Overall, the online shopping market has become a major factor of e-commerce market growth. It is expected that in the coming years, online shopping market share will continue to increase. (For more information please visit www.chinainout.com)

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