2014年11月12日星期三

WE MUST START WITH A BASIC STRUCTURE

1.) Barter consists on a “yours - mine" pattern, but money, as well as divisible and homogeneous, is a "mine - many - yours-many - my" multiplier, if limited, obviously, just like resources, production, gold, or the world cities in crossing with world cities.
These crossings are multipliers, but limited, such as money or property, which can be counted, are bought and sold between cities, and not only between cities in different countries but also between cities within the same country and between two people of the same city. There may be business.
When a business is computerized, if the village A, with x lettuce and neighbor of village B with other x lettuce, knows that the nearest town C wants 2x lettuce, A will propose B a specific alliance to sell to city C these 2x lettuce.  

Neither A nor B want to miss the operation if they have the information.
(This will come at the right moment, it won´t be us, but it will come)
2.) There must be a relationship between the "off line" and the "on line".
Let's start by representing the " off line" like "on line"; later on, others will reach feedback when anticipating on computer which products are left over and missing from each country to other countries as companies start reporting (on the spot).
3.) Is international trade a complex system (game) or simple goings among countries?
For other directories, it is a map of isolated drawers (country and city), not even a goings.
Let’s start at least by showing that goings among countries; there will be time in which others make international trade a cybernetic system. 

没有评论:

发表评论